zondag 1 januari 2012

2011 Jaaroverpeizing

Ja, 2011, aan de ene kant niet zo bijzonder voor mij persoonlijk, aan de andere kant ook wel. Ik verloor mijn baan en dan merk je dus ineens dat het als 48-jarige niet meevalt om weer een baan te vinden. Althans, je bent niet zo interessant voor werkgevers meer, blijkbaar, en ik heb sterk het gevoel dat ze na mijn sollicitatie niet verder kijken dan de geboortedatum op mijn cv, dat daarna best interessant is.
Maar genoeg daarover.

Ik had echt gedacht dat 2011 een beter jaar zou worden dan 2010 (veel slechter kon niet, dacht ik) maar het eerste half jaar was dat zeker niet.

Afgezien van een ontzettend leuk en gezellig chat contact dat eind 2010 was begonnen. Maar ook dat chat contact raakte ik kwijt, om redenen die buiten het bestek van dit blog vallen.

Wel positief was dat ik in gestaag tempo afviel. Door het vele lopen, omdat de auto niet meer wilde, startblokkering besloot een eigen leven te gaan leiden,

Ook ontdekte ik dat echte vrienden je ook helpen als je het moelijk hebt.Maar met die moeilijke tijden zal ik jullie niet lastig vallen.

En toen was er Twitter...... Ik had al een account sinds februari, maar nauwelijks iets mee gedaan, tot ongeveer half juli. Ik merkte dat ik ook mijn Marktplaats advertenties over twitter kon schieten en langzaamaan kreeg ik steeds meer volgers. En ik ging ook steeds meer mensen volgen en daar bleken hele leuke bij te zitten.
En ik maakte er een beetje een gewoonte van om mensen eerst irl te ontmoeten en dan pas op twitter te volgen. Wel apart.

En 2011 bracht ook mijn eerste Tweetup. Op 5 november in Den Bosch. Eén van de laatste warmere dagen van het afgelopen najaar. We zaten die 5e november dan ook gewoon 's avonds buiten zonder jas in Den Bosch.
Maar wat mij het meeste bijbleef is dat ik die avond gelachen heb op een manier die ik lang niet gedaan had. Zulke ontzettend leuke mensen: @southern_smileX, @carmen1157, @sammaniac, @Saintjoris @magikdat, @meneerpatrick, @omajap en anderen, maar met genoemde heb ik nog steeds bijna dagelijks contact op twitter.

2 heel gezellige ontmoetingen met Jacqueline (jubeline0108) die ik inmiddels als hele goede vriendin beschouw en ook de bezoekjes aan @dejongmiranda en @LordQenX waren altijd hartelijk en gezellig!

En toen kwam het #twitterkersfeest! In 1 woord geweldig!Meer over dat Twitterkerstfeest is te vinden in het vorige blog, dat is een Engelse versie, een uitgebreidere Nederlandse versie volgt z.s.m.

2011 was overigens ook het jaar dat ik begon met bloggen. En ook begonnen ben met een ander schrijfproject, daarover hopenlijk meer in 2012.


En zonet mijn allereerste Oud & Nieuw op Twitter meegemaakt en dat was eigenlijk best leuk

Januari ziet er gelijk al leuk uit, met tweetupXL in Utrecht, Nieuwjaarstweetup in Vlissingen en een mini-tweetup met kaasfondue met @jubeline0108 en @conavandehorn in Amsterdam.

Mijn wensen voor 2012: een baan, en het liefst snel en een speciaal iemand in mijn leven zou ook wel fijn zijn.........

Gelukkig Nieuwjaar allemaal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten